0

Italia

Posted by Claudia Moser on 9:04 AM


Credeam ca va fi o intalnire interesanta, dar se pare ca lucrurile decurg ca de fiecare data in Italia: intarzieri (asta asa ca sa pastram stadiul initial, cand am plecat din Timisoara pe ultima suta de metri), o lipsa totala de interes si amatorism. Nu spun ca intalnirea nu a fost instructiva, ca doar am participat la un proiect G2 (Learning Partnership), dar cu exceptia tarii vizitate, nu stiu exact cu ce am ramas.

In primele doua zile am fost in regiunea Abbruzzo, care este localizata la est de Roma, intr-o zona care are avantajul de a avea atat munte cat si mare. M-a surprins zapada, nu stiu de ce credeam ca si aici va fi la fel de cald ca si la Roma, undeva in jur de 12 grade. Dupa care doua zile superbe in Roma, the eternal city.



Cazarea a fost pur si simplu INCREDIBILA, am vazut ca se poate avea o mica afacere de familie care sa fie profitabila si intr-o zona non turistica. Hotelul este proprietatea a doua tinere doamne care au hotarat sa faca ceva practic si unde sa isi foloseasca talentele. Una este mester popular, in ceramica, iar cealalta se ocupa de provizionare. Nu au nici un alt angajat (cu exceptia femeilor de serviciu), se ocupa doar ele de tot. Inclusiv marketing, atragere de noi clienti. Grupul lor tinta sunt firmele italiene care isi trimit in zona angajatii pentru diverse calatorii de afaceri. Este un studiu de caz excelent pentru o mica afacere in mediul rural, avand in vedere ca Hotelul Gobbi se afla localizat in comunitatea Castelnuovo, care are 200 de locuitori. Nu e rau nu? In perioada in care am fost noi acolo intreg hotelul era ocupat. Ofera Bed & Breakfast iar motoo-ul lor este "Piacere di conoscervi". Stiu ca pe Gabriela o va interesa subiectul si ma astept la cateva intrebari :) Vila este la 15 km de mare si la 30 km de munte, in valea raului Vomano si strajuit de Gran Sasso - lantul muntos din sudul Italiei.



Totusi ce am facut in Castelnuovo? Am participat la o intalnire de proiect (EUROPIZATE) organizata de ITACA la care am discutat pe marginea subiectului: prevenirea accidentelor de munca in domeniul agriculturii. Peste vreo luna pe pagina noastra de web vom avea disponibil studiul comparativ (Italia, Romania, Franta, Spania - coordonator). Dupa care in ultimele 4 luni de implementare se vor tine cursuri in domeniul prevenirii accidentelor cu fermieri din Jimbolia, judetul Timis. In celelalte tari vor fi regiunile Gascogne, Valencia si Abruzzo.



La Roma?! Mi-am dorit sa vad Vaticanul, Piazza di Spagna, Catedrala Sfantul Petru, Fontana di Trevi ... Ce am vazut? In primul rand hotelul Pacific :) Va duceti aminte de cantecelul acela stupid: "Din oceanul Pacific a iesit un peste mic si pe coada lui scria iesi afara Dumneata!" Tot la asta mi-a stat gandul pana am ajuns sa ma cazez. Si am avut ocazia sa vad totul si sa fiu uimita la fiecare pas. Cuvintele sincer imi lipsesc pentru a reda minunatiile vazute sau sentimentele traite!

Ce mi-a placut cel mai mult?



Am citit undeva ca fie iubesti sau urasti Roma. Eu am ales iubirea ...

Ce am iubit de la prima vedere?



Unde am aruncat o moneda, deci ma voi intoarce nu? Cel putin asa spune legenda!

Si sa nu uit legatura noastra de suflet cu Roma



Sfatul meu: faceti tot posibilul sa ajungeti macar o data acolo. Doar toate drumurile duc la Roma, nu?



|

0 Comments

Post a Comment

Thank you for your comments, I appreciate them all!

Motto

"A story is not like a road to follow … it's more like a house. You go inside and stay there for a while, wandering back and forth and settling where you like and discovering how the room and corridors relate to each other, how the world outside is altered by being viewed from these windows. And you, the visitor, the reader, are altered as well by being in this enclosed space, whether it is ample and easy or full of crooked turns, or sparsely or opulently furnished. You can go back again and again, and the house, the story, always contains more than you saw the last time. It also has a sturdy sense of itself of being built out of its own necessity, not just to shelter or beguile you."
by Alice Munro

Copyright © 2009 The story All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.