1

Aprilie

Posted by Claudia Moser on 12:14 PM
Romania Finlanda Romania Grecia Romania

Acesta a fost traseul meu minunat in luna aprilie. Adevarul este ca nu pot sa cred cat de repede a trecut timpul si ce frumuseti am vazut... Dar sa inceput cu inceputul nu?

Asadar initial traseul meu debuta la Timisoara pe data de 20 aprilie, dar datorita inundatiilor din Banat (o, Doamne! Ce necaz, ce durere! Avand in vedere ca noi la CAR chiar lucram cu satele din zona, si am suferit alaturi de oameni. Cel mai greu a fost ca nu puteam face nimic de la distanta...), cursa a fost anulata, aeroportul fiind inundat si el. Solutia, un pic ciudata... Sa plec cu o zi mai devreme sperand ca acea cursa sa nu fie anulata ... Si am reusit! Dar la mustata ... In loc de traseul Timisoara Viena Helsinki Joensuu (destinatia mea finala) am avut optiunea Timisoara Munchen Helsinki Joensuu.Singura MARE diferenta era datorata faptului ca in Munchen aveam 35 de minute sa schimb avioanele, terminalele in conditiile in care autoritatile iti garanteaza acest schimb in min 45 de minute. Ce am facut? Well am inceput cu o discutie amicala cu pilotul de la CARPATAIR care a fost foarte dragutz si care m-a asigurat ca ajungem la timp in Muchen, in realitate am ajuns cu 10 minutemai devreme. Dupa care am alergat prin aeroport, cu Monica colega mea, am ajuns la transfer (cu autobuzul) gafaind. Acolo un sofer super nicey, care la aflarea vestii ca pot pierde avionul a facut o cursa rapida, ne-a lasat la o intrare a staff-ului tehnic tocmai ca sa ajungem mai repede. La control pasapoarte pur si simplu am tasnit si in 15 minute am fost la urmatoarea poarta. Operatoarea a fost uimita de rapiditatea noastra si ne-a asigurat ca ne va include in analele aeroportului cu un nou record In avionul de Finlanda abia mi-am revenit, asta si datorita minunatului pilot Lufthansa care era de-o maiestrie rara sesizati ironia, Maria Voastra In fine, in Finlanda, in capitala, era frumos, partial soare, dar surpriza in North Karelia, la 80 km distanta de granita cu Rusia, erau -6 grade, asa, o primavara finlandeza tipica. Cald se pare pentru ei! Si ca intreg periplu sa fie complet, am reusit sa identific singura portiune de gheata din parcare, sa alunec maiestru, sa salvez laptop-ul de la dezastru si sa imi aranjez genunchiul stang cu o rana imensa, frumoasa de altfel. Aventura ...

Viata in Finlanda ... Interesanta ...

Cateva recorduri:
- tara cu cel mai mare procent de oameni cu studii superioare (undeva la 60%)
-
tara cu cea mai mare rata a sinuciderilor
- tara cu cel mai mare procent al conexiunilor Internet acasa

Efectele?

In primul rand oamenii lucreaza ca niste robotzei de la 9 la 5 fara probleme, dupa care fie stau acasa fie viziteaza barurile locale pentru a se drege cu o vodcutza sau cu alte alcoalelocale Deprimant. Pe strada dupa 5 nu vezi picior de om, o masina trece o data la 5 minute, e pustiu. In plus Joensuu nu este o bijuterie arhitectonica, este un sat din secolul trecut transformat de un inginer rus intr-un oras care are TOATE strazile trasate drept. Un singur liquor store in intreg orasul, unde daca nu prezinti ID-ul nu ai nici o sansa sa cumperi alcool. Barurile sunt lipsite de imaginatie, dar pline. Night life undeva la nivelul anilor 80.

Dar au si parti bune. Este un aer curat, o natura incredibila, nu poluare ... E chiar frumos sa stai (chiar si la -6 grade si zapada) si sa respiri.

Munca a fost OK, dar cel mai mult mi-a placut sauna, e uluitoare. Te reimprospateaza si te face un alt om.

Dar aventura nu se putea incheia aici nu?

Dupa 5 ore petrecute in Timisoara, pe 25 aprilie, la 4.30 trezirea pentru Atena. Un traseu lipsit de incidente de aceasta data. Aterizarea la doar 30 de grade, pe un soare mascat de nori. Un oras in care poluarea este la ea acasa, iar suprapopularea sugruma arterele principale. Masinile nu au stop, vin peste tine si pe verde sau trecere de pietoni.

Viata este super scumpa mai ales dupa Olimpiada, cand comerciantii au dublat preturile si au uitat sa le micsoreze dupa. Unde orice muzeu are pret standard 12 Euro (inclusiv Acropole).

O babiloniada de nationalitate, obiceiuri, o nebunie totala ...Night life activa dupa 10 pana pe la 4. Munca? De la 10 la 12, siesta pana la 5, dupa care continuarea pana pe la 21 22. Alt ritm, alti oameni.

In Finlanda era NICE FINNISH SPRING WEATHER, oamenii era incantati de vremea buna, erau in tenisi, pantaloni treisfert, tricou si jacheta de blugi. In Grecia era FRIG, oamenii se imbracau in cizme si jacheta. ULUIALA, nu?

Oricum a fost intr-adevar o aventura completata de vederea a doua tari foarte frumoase. Anul 2005 mi-a prilejuit ocazia de a vedea 2 mari capitale ale Europei, Roma si Atena, care merita ...

Cu un zambet,
Claudia

|

1 Comments

Anonymous says:

Hi Claudia!
Here I am trying to make my own blog. Since you sent me the invitation I had not had time to do it. I like your page a lot although I can not understand everything. What YES I have understood is NICE SPRING weather in Finland. I suppose the rest is about your crazy travelling month, isn't it?.Well, I must say , in spite of "everything", our staying in Joensuu was really very "interesting". Kiss for you, dear friend

Post a Comment

Thank you for your comments, I appreciate them all!

Motto

"A story is not like a road to follow … it's more like a house. You go inside and stay there for a while, wandering back and forth and settling where you like and discovering how the room and corridors relate to each other, how the world outside is altered by being viewed from these windows. And you, the visitor, the reader, are altered as well by being in this enclosed space, whether it is ample and easy or full of crooked turns, or sparsely or opulently furnished. You can go back again and again, and the house, the story, always contains more than you saw the last time. It also has a sturdy sense of itself of being built out of its own necessity, not just to shelter or beguile you."
by Alice Munro

Copyright © 2009 The story All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.